RTL GP
CIRCUITTIPS!

HET LEUKSTE CADEAU EEN DAG CIRCUITRIJDEN!

Op zoek naar een origineel cadeau? Geef een cadeaubon voor een dagje circuitrijden!

MSL CUP KAMPIOENSCHAP

Tijdens de Cupdagen is er voor de groepen 3 en vier de volgende dagindeling:
4 sessies vrij rijden en de 5e sessie is een wedstrijd van 7 ronden.

Voor de plaatsen 1 t/m 3 zal er per klasse een beker uitgereikt worden. CUP wordt verreden in een A en een B groep

  • A groep: helft van aantal deelnemers (afgerond naar boven),
  • B groep: rest

Deelname/Kwalificatie

Je mag inschrijven als je door Motorsport Lifestyle geregistreerde rondetijd is:

  • A groep 2.10 - 1.59 (inschrijven in groep 4)
  • B groep 2.20 - 2.10 (inschrijven in groep 3)

Indien de deelnemer niet aan deze rondetijden kan voldoen zal deze tijdens de 5-e sessie achteraan kunnen starten.

Rugprotectie

Het is verplicht om een rugbeschermer te dragen!

Licentie

Voor de MSL cup is geen aparte licentie nodig, iedereen kan mee doen.

2 klassen

De wedstrijd is verdeeld in 2 klassen, deze gaan wel gezamenlijk de race rijden maar worden voor de uitslag gescheiden van elkaar.

  • t/m 750 cc 4 cyl. / t/m 999 cc 2 cyl.
  • hoger dan 750 cc 4 cyl. / hoger dan 999 cc 2 cyl.

5e sessie is race sessie: Alle kandidaten in deze groep zijn verplicht de race mee te doen.

Reglement

Er zijn geen beperkingen of verplichtingen op/aan de motoren, behalve uiteraard je geluid (DB Killer of standaard demper). Hier wordt op gecontroleerd! Toegestaan: bandenwarmers, slicks en regenbanden enz. Uit de eerste 4 sessies houden we je snelste tijd aan als kwalificatietijd.

Startopstelling

Na de 4e sessie volgt de lijst met startgrid opstelling. Deze komt te hangen bij de andere tijdlijsten. Kijk hier goed na, zodat je weet op welke plaats je moet gaan staan bij het opstellen.

Prijsuitreiking

Na de race is er uiteraard een prijsuitreiking voor de 2 klassen.

Puntentelling

De puntentelling is 22,20,18,16,14,12,11,10,9,8,7,6, 5,4,3,2 en 1 punt voor iedere gefinishte rijder. De uitslag zal ook terug te vinden zijn op www.motorsportlifestyle.nl

Startprocedure staande start(A-groep)

Startgrid:
Vooraf aan de race wordt er net als voorheen een start grid opgehangen. Opstellen voor de race uiterlijk 10 min tot 5 minuten voor de start van de race mogen de rijders de baan op voor de installatie ronde wat tevens de opwarmronde is, let op 5 minuten voor de start van de race wordt de pitstraat gesloten. Tussen de Kumho bocht en de Arie Luyendijk bocht wordt er met geel gezwaaid, wat betekent dat er niet meer mag worden ingehaald en einde opwarmronde. Je rijdt dan rustig door naar je plek op de start grid, naast de baan staan bordjes met het nummer van de startrij.

Zodra de rode lichten vol gaan branden is de start procedure begonnen, zodra de lichten uit gaan begint de start.

De race wordt verreden over 7 ronden.

Wat te doen wanneer je motor op de start grid uit valt en niet meer start?
Wanneer de rode lichten nog niet volbranden dan probeer je zo snel mogelijk van de start grid af te gaan met je motor. Je rolt de motor naar de linkerkant en zet hem tegen de vangrail en je gaat zelf achter de vangrail staan tenzij anders aangeven door een Marshall. Je wacht tot na de race tot dat iedereen is gepasseerd voordat je weer naar je motor toe gaat.

Wanneer de rode lichten al volbranden, dan probeer je iedereen zo goed mogelijk te waarschuwen doormiddel van het zwaaien met je armen in de lucht, de start wordt niet afgebroken.

Startprocedure vliegende start(B-groep)

Startgrid:
Opstellen voor de race uiterlijk 10 min tot 2 minuten voor de race gaan we opstellen in de pitsstraat, de startgrid wordt bepaald door middel van uitgezette pionnen rij 1 tot en met 14. (3 plaatsen per rij). Kom je te laat dan kan de organistatie je niet meer toelaten tot de race.
Er wordt achter een marshall 1 opwarmronde gereden. Je gaat op volgorde van de startlijst de pitsstraat uit. Het is ten strengste verboden om je voorvanger in te halen (1 ronde inhaalverbod). Blijf wel aangesloten rijden en laat geen gat met je voorganger vallen.
Na Bos-uit gaat de marshall de pitsstraat in. Je mag pas inhalen na het passeren van start finish. Dit wordt gecontroleerd (zowel door ons als door je transponder, op de startlijst controleren we de doorkomst). Mocht je je hier niet aan gehouden hebben dan wordt je gediskwalificeerd.

Aanmelden voor de nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van alle aanbiedingen en het laatste nieuws van Motorsport Lifestyle.