Wij gaan 6 juni weer beginnen!! Jij ook?

RTL GP
CIRCUITTIPS!

HET LEUKSTE CADEAU EEN DAG CIRCUITRIJDEN!

Op zoek naar een origineel cadeau? Geef een cadeaubon voor een dagje circuitrijden!

ENDURANCE KAMPIOENSCHAP 2016

Het MSL Endurance Kampioenschap 2016 biedt je de mogelijkheid om deel te nemen aan een Endurance race met eenvoudige regels en veel rijtijd. Het kampioenschap zal plaatsvinden op het Circuitpark Zandvoort en bestaat uit 3 races op de volgende data:
1. Dinsdag 03 mei 2016
2. Maandag 15 augustus 2016
3. Maandag 19 september 2016
Na elke race worden de drie beste teams gehuldigd. Het team dat na de 3 races de meeste punten heeft verdiend, wint het kampioenschap en krijgt de Endurance Cup uitgereikt!

Verplichte ervaring

Een licentie is niet verplicht! Het is echter wel verplicht dat je ervaring hebt met motorracen op het circuit. De rijders moeten daarom ten minste één keer in een wedstrijd hebben gereden in de MSL Cup of aantoonbare wedstrijdervaring hebben bij een andere organisatie.

Teams

De teams mogen naar keuze worden samengesteld. Let hierbij wel op de verplichte ervaring van de rijders zoals hierboven genoemd! Een team bestaat uit minimaal 2 en maximaal 3 rijders. Het is niet verplicht om binnen een team op motoren van dezelfde klasse te rijden. Het is dus bijvoorbeeld mogelijk dat één rijder op een 1000cc rijdt en de tweede rijder op een 600cc motor.

Elk team krijgt een startnummer toegewezen. Dit startnummer moet op elke motor binnen het team zichtbaar zijn. Ook wijst elk team een aanvoerder aan, die de transponder krijgt uitgereikt. Elk team rijdt met één transponder, die bij elke wissel wordt overgezet op de andere motor.

Het is een Endurance race: het gaat er niet om welk team de snelste ronde rijdt, het gaat om het team die na de 3 uur durende race als eerste finisht. Probeer dus een soepel rijdend team te vormen en probeer zo stabiel mogelijke rondetijden te rijden.

Kwalificatie en Race

De dag zal starten met een verplichte briefing. Daarna zal er in de ochtend wordt er gekwalificeerd en in de middag zal de race van 3 uur plaatsvinden.

De startplek voor de race wordt bepaald aan de hand van gemiddelde rondetijd die het team heeft gereden. Elke rijder van het team moet hierbij een tijd hebben neergezet, om voor een eerlijke kwalificatie te zorgen. De race wordt gestart via de rollende start vanuit de pitstraat. Er worden pionnen geplaatst bij de startplekken in de pitstraat en 3 minuten voor de race stelt één rijder per team zich hier op.

Tijdens de opwarmronde mag er absoluut niet worden ingehaald. Na de start-finish bij het vallen van de groene vlag is de race gestart en mag er uiteraard worden ingehaald.

Er is geen limiet aan het aantal wissels per team. Bij een wissel dient de rijder in de pitstraat te stoppen, de motor uit te schakelen en de transponder over te zetten. Pas nadat de transponder is overgezet mag de motor worden gestart en kan de volgende rijder van het team de wedstrijd vervolgen. Let op: in de pitstraat geldt een snelheidslimiet!

Pitbox

Teams kunnen via de site een pitbox kunnen boeken, kosten € 35 per team en maximaal 3 teams in één pitbox.

Algemene regels

  1. Er zijn geen beperkingen met betrekking tot merk of type banden.
  2. Let op! Er is een geluidslimiet op Zandvoort van 95 dB. Deze limiet wordt gecontroleerd en gehandhaafd.
  3. Rijders die tot 2 x een geluidsoverschrijding hebben gemaakt, worden uitgesloten van deelname.
  4. Elke rijder gebruikt zijn eigen motorfiets, om veiligheid te waarborgen.
  5. Iedere rijder van het team moet van tevoren zijn geregistreerd als deelnemer van het team.
  6. Als de organisatie, de werknemers van het circuit of de Marshalls besluiten dat een motorfiets niet langer veilig is om mee te doen, hebben ze het recht om die motor op elk moment te stoppen, ook tijdens een race.

Regels op het circuit

Gele vlag situatie
Tijdens een gele vlag situatie mag er absoluut niet worden ingehaald. Gebeurt dit wel, dan moet de rijder de pitstraat inrijden, wat wordt aangegeven met de zwarte vlag in combinatie met het startnummer. In de pitstraat wordt de rijder aangesproken door een marshall, waarna de race vervolgd mag worden. Bij herhaling wordt de rijder uitgesloten van deelname.

Rode vlag situatie
Op het moment van een rode vlag situatie, wordt er onmiddellijk een tussenstand uitgedraaid door de tijdwaarneming. Alle rijders dienen de pitstraat in te rijden. De rijders worden aan het begin van de pitstraat tegengehouden door een official met een staande rode vlag, en aan de hand van de officiële stand wordt er een startopstelling gemaakt in de pitstraat. Zodra de baan weer vrij is, wordt er weer gestart doormiddel van de rollende start. De tijd wordt niet stopgezet.

Bij een rode vlag mag er absoluut niet worden ingehaald. Gebeurt dit wel, dan moet de rijder achteraan starten bij de herstart en gaat tevens een minuut later van start dan de andere rijders. Bij herhaling wordt de rijder uitgesloten van deelname.

Crash
Wanneer een rijder crasht, wordt geprobeerd om de rijder zo snel mogelijk terug te halen naar de pitstraat/ paddock met de bus via een code 60 situatie. Het team mag dan de transponder van de rijder ophalen en de race op de andere motor vervolgen.

Code 60 situatie
Tijdens een code 60 situatie, dienen alle rijders niet harder dan 60 km per uur te rijden en mag er niet worden ingehaald. Tijdens de code 60 situatie, wordt er waarschijnlijk een rijder met motor opgehaald. De bus mag wel worden ingehaald, mits je niet harder rijdt dan 60 km per uur. De tijd loopt tijdens de Code 60 gewoon door!

Aanmelden voor de nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van alle aanbiedingen en het laatste nieuws van Motorsport Lifestyle.